Energia Lapjai Kártyajáték (ELK) – Szabályok


Pakliépítés:

https://youtube.com/shorts/YiS6dxDiwMw?si=nhm3YyouP-vNZ7nw


A paklit pontosan 40 lap és 1 vezérkártya alkotja. Felépítését tekintve a következő arányoknak kell megfelelnie:

  • 15 db LVL 1-es lap,

  • 15 db LVL 2-es lap,

  • 10 db LVL 3-as lap,

  • 1 db vezérlap.

A pakli legfeljebb két színből állhat, és maximum két különböző kiadás lapjait tartalmazhatja. Egy lapból legfeljebb 2 példányt használhatsz, kivéve ha a lap képessége másként rendelkezik.

A játékban három szín szerepel:

  • Piros: A tűz, vér és ármány színe.

  • Fehér: A célok, védelem és erkölcs színe.

  • Zöld: Az erő, természet és szabadság színe.

Főbb kártyatípusok:
Az ELK-ban számos kártyatípus található, de négy fő típust különböztetünk meg:

  1. Lénylapok: Olyan kártyák, amelyek harci értékekkel rendelkeznek (pl. szörny, humán, épület).

  2. Mágialapok: Valamilyen hatást fejtenek ki, és ha nincs másként megadva, a hatás után a holtmezőre kerülnek (pl. mágia, gyorsmágia). A gyorsmágiát az ellenfél körében is használhatod, ha le van fedve.

  3. Tárgylapok: Olyan kártyák, amelyeket általában lényekre helyezhetsz (pl. fegyverek, eszközök).

  4. Vezérlapok: Egyedi kártyák, amelyekből csak egyet használhatsz. A vezérkártya kezdettől fogva felfedve és aktívan van játékban.

Játékmenet információk:

  • Ha elpusztítanak egy lényt, a tulajdonosa annyi energiát veszít, amennyi a lény szintje (LVL).

  • Lefedett gyorsmágiát az ellenfél körében is felhasználhatsz.

  • Az egy körön belül elszenvedett tűzsebzések összeadódnak.

  • Ha egy lény megtámad egy másik lényt és a megtámadott túléli, akkor az adott lény harci fázis végéig veszít 1 védelmet.

  • Ha egy lényt normál (közelharci) támadás ér és túléli, akkor visszaüt (megtámadja) az őt támadó lényre.

Játék menet és fázisok:
A játék célja az ellenfeled energiájának 0-ra csökkentése. Az energia nem csökkenhet 0 alá – ha nagyobbat ütsz, akkor is csak 0-ig csökken.

  1. Előkészítő fázis: Az ilyenkor ható lapok képességei érvényesülnek.

  2. Húzási fázis: A soron lévő játékos húz egy lapot a paklijából.

  3. Kijátszási fázis: Ebben a fázisban lényeket és egyéb lapokat lehet kijátszani. Mágialapokat le is fedhetsz későbbi használatra.

  4. Harci fázis: Ebben a fázisban a lényeiddel támadhatsz.

    • Ha az ellenfélnek van legalább egy lénye a harci fázis elején, nem támadhatod közvetlenül az energiáját.

    • Ha az ellenfélnek nincs repülő lénye, de neked van, akkor repülő lényeid közvetlenül támadhatják az energiáját.

    • Láthatatlan lényeid szintén közvetlenül támadhatják az ellenfél energiáját. Az ellenfél azonban nem köteles figyelembe venni láthatatlan lényeidet. Ha csak láthatatlan lényeid vannak, az ellenfél is közvetlenül támadhatja az energiádat.

  5. Befejező fázis: Az ilyenkor ható képességek érvényesülnek. Ebben a fázisban még használhatsz mágiát és tárgyakat, de lényt már nem játszhatsz ki. Ezután véget ér a kör, és az ellenfél következik. A köröd vége előtt, ha több lap van a kezedben mint 7 akkor el kell dobnod annyi lapot a kezedből, hogy 7 maradjom.

Játék költségvetése:
A lapok kijátszására két alapvető költség van:

  • Energia (E): Ezt a vezérkártya biztosítja. Ha az energia 0-ra csökken, és nem tudsz azonnal szerezni, elveszíted a játékot. Az energia nem tud 0 alá esni, ez azt jelenti, ha egy támadás vagy hatás miatt több energiát veszítesz mint amennyid van, akkor az energiád csak 0-ra csökken és nem megy mínuszba. Kijátszási költség esetén ha az energia költség nagyobb mint amennyid van akkor azt a lapot nem tudod kijátszani.

  • Idézőpont (IP): Minden körben 3 idézőpontot használhatsz fel. Az adott körben fel nem használt idézőpontok elvesznek.

Tulajdonságok (ezek nem számítanak képességnek):

  • Repül: Az ilyen lények megtámadhatják az ellenfél energiáját, ha a harci fázis elején nincs repülő lénye.

  • Tárgyhasználat (X): Egy lény annyi tárgyat tud használni, ahány tárgyhasználati pontja van.

  • Mana (X): Mágia kijátszása esetén energia helyett fizethetsz manával, ha az adott lény egyben ki tudja fizetni a költséget.

  • Láthatatlan: Az ilyen lények közvetlenül támadhatják az ellenfél energiáját. Az ellenfél azonban nem köteles figyelembe venni őket.

  • Lövész: Az ilyen lények nem ütnek vissza, és ha őket támadják, ők sem ütnek vissza.

  • Egyedi lap: Az adott lapból csak 1-et használhatsz.

Lapok felépítése:
A lapokon található:

  • A lap neve, idézési költsége, típusa és altípusa (pl. szörny/harcos), szintje (LVL1, LVL2, LVL3), képessége, kiadása.

  • Ha a lap lény, akkor harci értékei (Támadó erő, Élet, Védelmi erő).

  • Vezérlapok esetén az energia mennyisége, amit biztosítanak.

Lények harci értékei:

  • Támadó erő (TE): Az energiára vagy lényekre mért támadás ereje.

  • Élet (É): Ha egy lény élete 0-ra csökken, a holtmezőre kerül.

  • Védelmi erő (VE): A lény védekező értéke. Ha egy támadás vagy sebzés ezt az értéket eléri vagy meghaladja, a lény veszít 1 életet.

Egy lény egyik értéke sem lehet nagyobb 9-nél!

ELK pálya felépítése:

  • Vezérzóna: Ide helyezd a vezérkártyát képpel felfelé.

  • Paklizóna: Ide helyezd a megkevert paklit képpel lefelé.

  • Holtmező: Ide kerülnek az elhasznált lapok és az elesett lények.

  • 4 x Lénymező: Ide idézheted meg a lényeket képpel felfelé.

  • 3 x Mágiamező: Ide helyezheted a mágia lapokat képpel lefelé vagy felfelé.
    (A tárgyakat a lények alá tesszük.)


Szabálykiegészítés

Másoló képességű lapok használata:
A másoló képességgel rendelkező lapok kizárólag a saját szintjükön (LVL) képesek másolni más lapok képességeit és tulajdonságait, kivéve, ha a kártya szövegében más rendelkezés található.

📌 Ez azt jelenti, hogy egy LVL 2-es másoló lap csak másik LVL 2-es lap képességét veheti át. Amennyiben a kártya egyedi szövege ettől eltérő feltételt határoz meg, akkor az a szöveg az irányadó.